23


Det har varit en bra dag hittills! Klockan 10 kom Amanda hem till mig i lägenheten, och vi låg och myste till skenet från adventsljusstaken. Sen tog vi vårt pick och pack och åkte bort till Shell-macken för att tvätta Amandas bil. Ingen av oss visste hur man gjorde (speciellt inte jag, med tanke på vad som hände senast jag provade) så vi frågade gubben som skulle tvätta före oss, och han visade hur hela processen gick till. Vi frågade ifall man kunde sitta i bilen under tvättningen, han svarade;"Neej, det blir nog mest obehagligt bara". Vi ignorerade såklart den trevlige mannens råd att vänta utanför och sprang in i bilen efter att vi tryckt på startknappen, och äventyret var igår, woho!

 

Vi både överlevde biltvätten och bilen glänste som aldrig förr. Därefter hämtade vi ut mat på Joda, köpte cola och åkte sedan hem igen och. Väl hemma gick Hem till gården på tv (LYCKAN VAR TOTAL!!!!!) så där satt vi båda, helt inne i programmet, och kastade i oss maten alldeles för fort.

 

Amanda åkte för en stund sen, och sen dess har jag städat lite, sovit lite, sett lite tv samt meddelat mitt knattelag att träningsuppehållet är slut, på söndag kör vi igen. Jag längtar efter fotbollen och jag längtar efter mina små troll!

 

Om en stund skall jag åka ut till Dalhem med Ellen och Agnes på luciarep, skall bli riktigt kul. Skall även förbi kyrkorgården och tända ett ljus för min låtsasfarmor som skulle ha fyllt 100 år idag. Det är nu tre år sedan hon gick bort…

Därefter har vi brådis in till stan igen, för då står innebandyträning på schemat! Efter träningen är det dags för tjejmys med Märta och Antonia, wiiho.

 

Det är december. Det är bara 23 dagar kvar tills julafton. Det är höst- och tandläkarväder ute. Allt är hur bra som helst. Och imorgon fyller mamma år! Och såhär glad är jag över det:

 

 

K



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0