Oj. Tvärstopp ...

Oj. Tvärstopp vare här! Ursäkten är ingen annan än den att jag faktiskt inte hunnit. Skolan går i första hand, dessutom är det mer nu än vanligt, och därför har bloggandet inte blivit av.

Vi kör en rimlig update!

I fredags grillade jag nere vid strandpromenaden med mina underbaraste. Julia, Hilda, Ronja och Anna. Jag och Julia som fyllt sjutton överraskades på plats med tårta och varsin present. Tårtan var exquisite, verkligen, och presenterna var väldigt imponerande. Julia fick ett skolset i rosa militärmönster och jag fick en gul badring i babystorlek. Hilda lyckades på något vis få på sig den, jag själv tänker inte ens prova... hehe...

Lördagen och resten av helgen pluggades det, det repades med Lovisa och Helmer, det firades födelsedag för min storebror och det pluggades ännu mer. Jag skulle ha ägnat min söndagskväll åt träning, men den blev inställd och jag blev kvar pluggandes.

I måndags var det en hyfsat lugn dag i skolan, inget märkvärdigt. Efter skolan åkte jag hem till Mikka och åt med henne och Mysan. Sen begav vi oss för att spela match i Traume. Matchen slutade med förlust, 2-1. Pluggade nog praktiskt taget hela kvällen.

I tisdags hade vi konsert i cafeterian. Jag sjöng med Lovisa och Helmer, och det gick jättebra! Vi fick hur mycket beröm som helst. När jag kom hem pluggade jag. Har ni hört det förr?
Skulle egentligen ha varit på styrelsemöte, men var tvungen att prioritera skolarbetet.

Igår skrev jag Nationella i matte. Det gick bättre än förväntat må jag säga! Eftersom matte verkligen inte är min bästa sida så krävs det inte mycket för att jag skall nöja mig. Klarar jag en fråga så är jag skitglad. Igår klarade jag hur mycket som helst! Första delen gick helt okej, andra gick helt klart bäst. Svarade på allt, sjukt utförligt, och fylllde dessutom 2 ½ a4. Kändes jättebra!


Efter skolan gick jag, Rebecca och Lovisa på stan en sväng. Jag köpte en jacka, och sen begav vi oss ner till kulturskolan för att spela.
Efter det gick vi till affären och köpte lite fika och sen skjutsade Lovisas föräldrar mig till mammas jobb, sjukhuset.
Medans jag väntade på att mamma skulle sluta för dagen så läste jag tidningen. Och där fick jag syn på min insändare jag skrivit. Den hade publicerats! Jag blev jätteglad. Den handlar om vad jag tycker om skolmaten. Idag stod den i GT och så småningom så finns den i GA.

När mamma var klar så bytte vi om och åkte bort och spelade innebandy. Det var skoj som vanligt och gick bra!
Jag övningskörde vägen hem, och då och då smög sig framsteg på må jag säga.

Väl hemma så pratade jag med mormor en stund. Sen åt jag och mamma mat, såg lite tv och lyssnade på två vänners inspelade skiva. Jättebra var den! Dom sjunger så bra båda två.


Idag har jag gjort en förberedelse för Nationella i spanska. Gick bättre än förväntat! Nu skall jag duscha, sen läsa min svenskabok.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0