Sportlovets slut

Det känns som att jag skall på skolstart imorgon. Som om jag skall börja 2:an.
Så är dock inte fallet...

Nej. Fallet är att förra veckan inföll det så kallade sportlovet. Jag har inte rört mig ur fläcken och det skäms jag innerligt över. Dock har jag en ursäkt, faktum är en bra en - jag har legat i hög feber hela lovet förut sista helgen. Då kan man ju tycka att jag skulle kunnat motionera eller något liknande under dessa två dagar, men det tyckte för stunden inte jag (antagligen).

Först i fredags kände jag mig okej. Okej för att kunna flytta mig från soffan till köket. Okej för att kunna flytta mig från köket till övervåningen. Okej för att kunna åka till stan och äta middag med mina vänner (?!), vilket jag gjorde. Jo minsann! Och det ångrar jag inte, för det var väldigt trevligt må jag säga.

Kvällens följd blev två olika fester som också blev jättetrevliga. Planerat var att jag skulle hem direkt efter middagen, men som ni säkert redan förstått så varade inte den planen särskilt länge. Det slutade med att jag inte kom hem alls, utan övernattade hos Anna och tog den tidiga bussen hem på lördagsmorgonen.

Väl hemma somnade jag framför teven innan jag ens hunnit sagt till någon i familjen att jag var hemma. Vaknade sedan någon timme innan jag skulle ta bussen tillbaka till stan. Jag och Olivia skulle se bio, vilket hade varit bestämt några dagar. Så vi tog bussen in till stan, handlade lite godsaker på Coop och begav oss sedan ner till Röda Kvarn. Vi båda hade sett fram emot att se filmen på den nya biosalongen på Borgen, vilket då blev en besvikelse när vi förstod att vi båda läst fel i tidningen. Äsch, det kommer fler tillfällen!

Filmen var väldigt bra samt gripande, orkar inte recensera något nu. En annan gång kanske.
Efter bion begav vi oss hem till Olivias lägenhet, gjorde och i ordning och for sedan vidare hem till Jonatan där vi spelade kortspel och poker tillsammans med några vänner. Mycket trevligt.
Det blev sent inpå natten och vi begav oss hemåt för att sova.


  

Vaknade runt 11 imorse, gick till Coop för att handla något i frukost/lunchväg samt såg Let's Dance- reprisen. Jag tog sedan bussen hem vid halv två och Olivia drog till Södervärn för att vara sargvakt.


Väl hemma, än en gång, pysslade jag lite mer gehörsläxan samt idrottsintervjun jag skall göra. Tiden sprang sedan iväg och blev halv nio, vilket är lika med Parlamentet (såklart), som följdes av Beck. Eller halva Beck blev det, sen hamnade jag här. Och nu har jag tänkt gå och lägga mig, det blir en lång dag imorgon.


Hejdå!
/ K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0