Marshmallows- ätar- tävling och korvkastning, det är vad vi sysselsätter oss med i Dalhem

Vansinne! Jag har hittills under två veckors tid sett 92 avsnitt SATC, och nu återstår endast två. Eftersom jag skall upp tidigt imorgon bitti så blir jag tvungen att vänta med att avverka dom två sista avsnitten. Jag får helt enkelt hålla mig tills imorgon eftermiddag.

Anledningen till att jag skall upp tidigt imorgon är för att jag skall befinna mig i När klockan 10. Vi skall spela träningsmatch mot Gotland Södra och den skall spelas på gräs. Wow. Det jävliga är att jag själv inte skall/kan spela. Fötterna, som jag nämnde i mitt förra blogginlägg, varken vill eller gör samma som jag. Men så är det bara. Dock skulle det aldrig falla mig in att som lagkapten lämna mitt lag i sticket, så spel för min del eller inte - i'll be there. Och jag hoppas på en jämn och rolig match! En tvåsiffrig förlust är det sista vi behöver just nu.

Får inte glömma att nämna lite om igårkväll! Det visade sig bli en riktigt lyckad kväll, precis som jag förväntat mig. Strax efter klockan sex tändes grillen nere vid Dalhemsån, och där satt vi senare och avnjöt vår goda mat samtidigt som låten Dancing in the moonlight spelades ur Annas mobil- högtalare. Under kvällen roade vi oss med bl a fotboll, kubb, brännboll, marshmallows- ätar- tävling,  korvkastning, fotograferande/posande och mycket mer skojigt.
Då den kyliga natten sakta smög sig på begav vi oss till Dalhems församlingshem där hälften av oss hamnade på hårda, tunna madrasser på golvet med ett flertal filtar över oss. Runt tolv åkte alla utom jag och Julia hem. Vi skulle sova där, och vi trodde att vi skulle dö där,  men precis som vi somnade där, vaknade vi där. Så här är jag nu, höhö. En hejdundrande trevlig kväll/natt, tack alla som var med! Måste göras om snarast.



Under kvällen har sex avsnitt SATC avverkats, and i'm going mad. Det enda som gäller nu är en snabb dusch, lite ansiktspeeling och en god natts sömn. Imorgon bär det av till När. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0