Om du trollar bort mig långt ifrån dig

Jajaja... you've persuade me. Jag fortsätter skriva, åtminstone ett tag till.


Sitter hemma i Dalhem, efter en vanlig skoldag i Visby. Försöker koppla bort allt vad skola heter. Just nu vill jag aldrig mer gå till skolan igen. Dock vill jag ha bra betyg, och jag vill att studiebidragen skall rulla in på kontot trots 0 % närvaro. Men så är inte fallet. Det är väl bara att inse den hårda sanningen att det aldrig skulle inträffa.

Mamma är iväg och handlar, pappa är på möte, storebror är på treafest, storasyster är påväg till norge och lillebror är på träning - medans jag strejkar från allting som har med motionering att göra. Mina fötter och jag är oense för tillfället.
Det som var meningen som en nyttig och motionsrik kväll förvandlades snabbt till rena rama kak- ätande- semestern. Fast det är riktigt skönt. Jag är rastlös som få.
Det springer i mina ben, jag vill göra någonting - inte sitta här. Men som sagt så vill mina fötter något annat.

Imorgonkväll skall jag på grillfest med massa vänner. Det ser jag innerligt fram emot, skall bli hur skoj som helst. Vi skall bl a spela cup, är sjukt taggad! Det bästa kommer vara att jag får träffa Adam. Jag minns inte ens senaste gången vi sågs.


Igår gick jag på stan med syrran en snabbis. Inhandlad en skickelig snygg, blå, axelbandslös klänning på HM och ett pent hårband från Vila. Nu får det vara nog med kläder & accesoarer. Då jag kom hem sorterade jag gamla kläder. Det var väl drygt fem kassar med kläder som vi ska lämna in till Röda Korset. Alldeles för mycket kläder som jag knappt använt efter jag köpt dem. Varför ens lägga pengar på det då? Begär helt enkelt.


Det har varit sjukt fint väder idag, sånt där fint väder som man egentligen borde ha utnyttjat genom en springtur. När mina fötter "läkt" igen så skall jag se till att komma in i de gamla träningsrutinerna med en extra dos motivation.


Ikväll tänker jag på dig, S. Två månader sedan du lämnade oss.

Läxor och övrigt kallar, tjingeling!



lite sommar skulle inte vara helt fel.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

She's back! Very good.

2009-04-17 @ 15:21:10
URL: http://isabelle89.blogg.se/
Postat av: Michaela

Jag kan ta kläderna om dom passar :D <3

2009-04-18 @ 12:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0