The world spins madly on

En dag hemma känns som en vecka, dock en trevlig en.



Igårkväll sov Julia här efter att vi avverkat Svensson Svennson- filmen. Vi skulle egentligen se That 70's Show, men det sket sig om man säger så. Istället blev det alltså Svensson Svensson och varsin kopp julmust.

Vi vaknade strax innan halv tolv, åt frukost och pysslade med lite musik. När Julia åkte hem satte jag mig med Gehörläxan, hade lite kvar att göra. Vi skulle skriva tonerna till en låt och vi skulle lära in stamtonerna. Som tur är har jag inga problem med dem, vilket faktiskt ganska många i vår klass har, visade det sig. När den läxan var klar spelade jag lite piano, försöker lära mig Last Flowers med Radiohead och det går faktiskt framåt. Innan jag angrep blockflöjten spelade mamma den "annorlunda" versionen av Gläns över sjö och strand och jag sjöng till. Jag älskar att sjunga, och jag älskar jul-låtar, så det var hur fint, mysigt och underbart som helst. Efter den lilla sångstunden och flöjtspelandet fikade vi, det blev julté och pepparkakor. Ja, jag kanske är galen, men jag längtar så efter julen! Det kommer verkligen bli en riktigt bra en i år, jag känner det på mig.


Klockan tre slängde jag mig i soffan med en skål chips. Låg sedan och zappade mellan alla kanaler vi äger och det slutade med Ztv. Efter en stund fick jag skuldkänslor för att jag proppat i mig massa onyttigt och fick ett ryck. Jag skall ut och springa, hörde jag mig själv säga. Så jag bytte om, letade ficklampa och reflexväst och knöt gympaskorna.
Jag sprang längre än beräknat, vilket iofs var bra men det orsakade att jag blev sen till maten. Men vad gör det då? Och den frågan ställer jag inte mina föräldrar. Jag vet redan svaret.

Trots att familjen börjat äta bestämde jag mig för att duscha innan jag satte mig till bords, och det var väl inte mer än klokt, rättare sagt det var nog delvis för deras skull.
Maten var jättegod, och nu sitter jag här mätt och belåten. Och än är inte dagen över, om åtta minuter börjar Svensson Svensson! (Inte filmen jag såg igår) utan ett av de nya avsnitten som kommit, då barnen är vuxna. Jag skall hinna fixa en kopp té innan också, så jag måste kila genast.



Adiós  / K

Kommentarer
Postat av: Anonym

myys !

2008-11-15 @ 23:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0