Barnvakt för hela slanten

Jio här sitta ja i storstan kalled hiuvudstadn, jio å de ar jo ganske najs de... Micke å gjere bare. Bani springa jo runt heile tidn å ja får int ein einde lugnar stund naj. Men so ei dei jio.


Slut på det roliga. What's up, Karro? JO, vet ni vad. Jag känner mig trött, orolig, ensam, uttråkad och ja kanske t o m uttorkad. Jo, ungar kan ibland vara det bästa som finns. Men inte när man har ett enormt ansvar på sig. Dom skall matas, dom skall bytas på, dom skall läggas, dom skall läsas för, dom skall badas, dom skall gås på promenad med, dom skall ALLTID ha uppmärksamhet. Observera ALLTID. Alla dessa sysslor står jag här ensam med att klara av. Karl till far gör inte det minsta lilla handtag, skall jag be att få tala om. Nu som tur är har pappas ex och storebror kommit hit och hjälper till. Dom skall stanna när vi sticker imorgonkväll. JA, imorgonkväll får jag komma hem igen. Hem till min mamma och hem till mina vänner.


Ikväll har jag ätit, pratat i tlfn, sovit och försökt plugga. Pluggandet går sådär. Jag får plugga på båten hem istället tror jag. Får inte så mkt ro här, ärligt talat.

Och oj, för er som inte vet, såklart. Jag befinner mig i Vallentuna i min systers hus. Min syster och hennes man är i Thailand,  och därför turas vi i släkten om att passa 3,5-åriga Alva och drygt 1-åriga Arvid.


Jo det var väl det. Hur ser veckan framöver ut då?

Måndag: Skola, KU
Tisdag: Skola, luciarep
Onsdag: Skola, luciarep, flöjtlektion, innebandy
Torsdag: Skola, kör
Fredag: Skola, luciatåg
Lördag: Luciatåg
Söndag: Sofiatåg. Haha, jag bara skojar. SOFIA skulle det stå. Eller Eventuellt Sofia skulle det stå. Nevermind. Nu skall jag sova. Lär ju vakna av underbara barnaskrik 04.30 eller något sådant imorgon bitti.


Grattis Emms som fyller 18 år om lite mindre än 1,5 timme!!!
Cíao.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hehe , din stackare ! Sitter du där ensam , lr ja ensam ska man väl kanske inte säga. ;) Du får tänka på hur skönt de ska bli att komma hem igen imorgon! Föresten kul det där med " sofiatåg" skämtet XD Puss <333

2008-12-06 @ 23:09:56
URL: http://mummsfillibabba.blogg.se/
Postat av: Sofia :)

Tja karroou ! Klart ;) de blir najs ! <333

2008-12-08 @ 21:30:09
URL: http://mummsfillibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0