Two days left

En sådan vrickad dag. Helt sjuk. Det är sanslöst.

Min lillebror går igenom en oroväckande fas eller något liknande. Han får utbrott var femte minut, och de graderas för var gång. Det räcker med att be honom stänga en dörr så flippar han. Allt är jobbigt, allt är tråkigt, att är onödigt och meninglöst. Han vill inte, nää han vill verkligen inte. Han har hela långa dagen endast ifrågasatt allt som har sagts i detta hus. Efter att han julstädat sig eget lilla rum så var han, enligt sin egen syn på det hela, klar. Då skulle han äntligen få spela tv-spel och sitta framför datorn ända fram till julafton. Nja, det är väl inte riktigt vad vi andra i familjen anser är rätt. Och det sa vi, och ännu ett utbrott kom. Innan jag ens hann blinka agerade han och pappa i någon slags skrik/gap-duell, där jag faktiskt inte vet vem som vann. Det hela slutade i alla fall med att lillebror gick ut, i pappas skor och endast en t-shirt på överkroppen.

Jag var så ilsken på honom, så jag brydde mig inte om att följa efter, vilket pappa inte heller gjorde. Han har nu varit ute drygt en timme, och jag börjar faktiskt bli lite orolig trots att jag inte vill bry mig om skitungen. Han är så otroligt respektlös!

Aja, vi får se vad som händer. Vi får väl ge oss ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0