55

Alla hjärtans dag, Kanelbullens dag, Internationella kvinnodagen… Polisens dag?

 

Dagen började tidigt. Skjutsade mamma till jobbet vid 07.20, lånade hennes bil och åkte hem igen och åt frukost för att sedan bege mig ut till Roma på ett möte. Åkte i tid, för att för en gångs skull komma i tid, men kom inte i tid. I Follingbo stod Polisen och lurade…

 

Dom stannade varannan bil, och jag var såklart en av dom. Uppvisning av körkortet samt alkoblås, inga problem.  MEN, tydligen så var det körförbud på bilen (tack för den, mamma och pappa) och det innebar en bot.  1 500 spänn! Trodde jag skulle dö. Men det var bara att tacka och ta emot!

 

Tio minuter sen till det superviktiga mötet, såklart… Dock inget problem, och mötet gick precis som jag hoppats på – galant!  Åkte hem till Dalhem och dumpade den icke lagliga bilen för att låna familjens andra bil och begav mig in till stan igen. Fem minuter kvar av resan, och jag blir stoppad… av en polis… igen. Denna gång klarade jag mig utan böter.  Dagen kunde då alltså bara bli bättre! Trodde jag…

 

Mötte lite senare upp Amanda som kom med båten för att äta lunch på stan. När vi gick ut från caféet efter att ha ätit en massa smaskigheter, så mötte vi polisen. Så ja, slutsatsen av denna dag får bli: Tjejen med turen!

Har nyss avnjutit en god middag med My och Michaela, alltså ingen polis i sällskapet, och nu väntar Idol.  Imorgon väntar en sovmorgon följd av festligheter.

 

Polis, polis, potatisgris

K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0